تشریفات مجالس و کترینگ ژینوس

ساخت وبلاگ

روز تولد برای کودکان بسیار مهم و با ارزش است و با گرفتن جشن تولد می توان نه تنها آنها را خوشحال کرد بلکه از روز زیبای تولد آنها روزی به یادماندنی برای خود و کوکانتان رقم زد. فیلم و عکس در جشن تولد کوکان می تواند ماندگار شود و در روزهای میانسالی شما و آنها را به یاد آن روز خاص بیاندازد. امروزه برگزار کردن جشن تولد برای کودکان دارای تشریفات خاصی شده است که تجملات ویژه ای دارد و تمامی آنها برای بهتر شدن جشن تولد می باشد. موسسات تشریفاتی امروزه برگزاری جشن تولد برای کودکان را در لیست کارهای خود قرار داده اند چرا که برگزاری مجلل تولد کودکان به دست والدین به تنهایی قابل اجرا نیست.

تولد برای کودکان

امروزه یکی از دغدغه های مهم والدین برگزاری هرچه بهتر جشن تولد برای کودکان می باشد به صورتی که تمام تلاش خود را می کنند با صرف هزینه های در توان خود بهترین و کامل ترین جشن را برای بچه خود برگزار نمایند. جشن تولد کودکان برای بزرگسالان نیز مزیت هایی دارد چرا که در زندگی های روزمره امروزی و میان تمام دغدغه ها کمی استراحت و خوشحالی بسیار لازم است و برای چند ساعت می توان تمامی آنها را از خود دور کرد. همانطور که گفته شد مؤسسات تشریفات مجالس به جهت خدمات رسانی به مراسمی همچون عروسی، نامزدی، تولد و برگزاری همایش و کنفرانس بنا شده اند. بنابراین برای برگزاری جشن تولد می توانید از یکی از مؤسسات برجسته و نام آشنا استفاده نمایید تا بهترین مراسم برایتان رقم بخورد. کادر و کارکنان حرفه ای این مؤسسات با توجه به درخواست و سلیقه شما می توانند از بهترین و شیک ترین وسایل و لوازم مورد نیاز مراسم استفاده کرده و جشنی مجلل برگزار کنند. آنها هرآنچه برای برگزاری یک مراسم فوق العاده نیاز است را فراهم می کنند اعم از ظروف مناسب، لیوان و طراحی و دیزاین مراسم.

تولد کودکان

خدمات مراسم تولد برای کودکان

برگزاری تولد یکی از پر اهمیت ترین مراسم برای کودکان به شمار می رود و همه کودکان خاطره ای در ذهن خود از جشن های تولد خود دارند. متناسب با سن کودک باید برای جشن تولد او برنامه ریزی داشته باشید و طراحی مراسم را انجام دهید چرا که برای کودکان نوجوان نمی توان از تم های خردسالان استفاده کرد و یا برای کودکان کم سن و سال از تم های ساده استفاده کرد. معمولاً برای جشن تولد جوانان از بادکنک همراه با گل آرایی استفاده می کنند و برای خردسالان از بادکنک های رنگی همراه با تم مشخص و مورد علاقه کودک استفاده می شود. والدین می توانند جهت آسان کردن کار خود و البته داشتن بهترین جشن تولد برای کودک خود تمام کارها را به تشریفات مجالس سپرده و از مراسم نهایت لذت را ببرند.

تم تولد کودکانه

انتخاب موسیقی مناسب، طراحی و چیدمان مراسم و پذیرایی مناسب از کارهایی است که در جشن تولد باید به نحو احسنت برگزار شود. با گذشتن زمان و بیشتر شدن دغدغه های زندگی روزمره ممکن است از جشن تولد مجلل کودکتان چیز زیادی به یاد نیارید! بنابراین بهترین روش جهت یادآوری خاطرات داشتن فیلم و عکس از مراسم است. مؤسسات تشریفاتی می توانند متناسب با مراسم شما، بهترین گزینه های آتلیه را به شما معرفی کنند تا فیلمبرداری و عکاسی مراسم بدون نقص و به زیباترین شکل ممکن انجام شود.

تشریفات مجالس و کترینگ ژینوس...
ما را در سایت تشریفات مجالس و کترینگ ژینوس دنبال می کنید

برچسب : تولد, جشن تولد, برگزاری جشن تولد, جشن تولد کودکان, بهترین تولد برای کودکان, نویسنده : تیم تشریفات ژینوس ginous-ceremony بازدید : 174 تاريخ : پنجشنبه 27 آذر 1399 ساعت: 21:32

همانطور که می دانید ایران کشوری پهناور و بزرگ می باشد که قوم ها و فرهنگ های متفاوتی را در خود جای داده است. این قومیت ها در گوشه ای از ایران جای گرفته اند و هر کدام از آنها دارای آداب و رسوم خاص خود هستند. برخی از آنها نسبت به این رسوم سخت نمی گیرند و با تغییرات دوره و زمانه آنها نیز تغییر کرده اند ولیکن برخی دیگر از آنها بسیار سفت و سخت پایبند به آداب و رسوم هستند و آنها را با جزئیات رعایت می کنند. این تنوع فرهنگی در برگزاری مراسم عروسی نیز تاثیر گذاشته که می توان این موضوع را با وضوح بسیار زیاد دید. امروزه مراسم عروسی بسیار متفاوت و جذابی در فرهنگ های مختلف برپا می شود که دیدنی هستند و فوق العاده زیبا برگزار می شوند. امیدواریم که این فرهنگ ها به خوبی حفظ شوند و همچنان شاهد زیبایی های مراسم عروسی آنها باشیم و نهایت لذت را ببریم.
با توجه به مواردی که ذکر کردیم، قومیت های مختلف ایران دارای عروسی های متفاوت و خاص خودشان هستند و مراسم را با آداب و رسوم خود برگزار می کنند. بیشترین اختلافات در برگزاری مراسم عروسی عبارتند از بازی های سنتی که در عروسی اجرا می شوند، شیوه پذیرایی، مدت زمان مجلس عروسی، زمان برگزاری مراسم عروسی و از همه پر اهمیت تر نوع پوشش و لباس عروس و داماد.

عروسی ایرانی

برگزاری مراسم عروسی با فرهنگ گیلکی (شمال ایران)

فرهنگ زیبای گلیلکی در سرتاسر شمال ایران گسترده شده است و از پیشینیان آنها به جای مانده است. در گیلان و دیگر شهرها و استان های شمال ایران مردم با اصالت اسرار به برگزاری مراسم عروسی با آداب و رسوم گذشته دارند و با فرهنگ پیشینیان خود مراسم را برپا می کنند. در فرهنگ آنان به این صورت رسم است که داماد پیش از ازدواج در شالی کاری و کشاورزی به پدر نامزد خود کمک می کند. یاوری در اصطلاح گیلکی اشاره به کاشت، داشت و برداشت می باشد و یاوری رساندن به پدر عروس پیش از ازدواج یکی از ملزومات به شمار می رود. هدایای عروس و داماد در فرهنگ گیلکی از دیگر جذابیت های آنها به شمار می رود، هدیه داماد یک نهال از خانه پدر عروس و هدیه عروس یک مرغ و یک خروس می باشد، این هدایا نشانه های خاص فرهنگ گیلکی هستند و معنی آن تندرستی و سلامت می باشد. فرهنگ زیبا این خطه از سرزمین به قدری جذاب است که از جاهای مختلف برای دیدن مراسم عروسی آنها به شهرهای شمالی سفر کرده تا از نزدیک برگزاری مراسم عروسی را ببینند.

عروسی گیلکی

برگزاری مراسم عروسی با فرهنگ کردی

حتماً بارها شنیده اید که کردستان و قسمت هایی از استان کرمانشاه و آدربایجان غربی، مهد فرهنگ کردی در ایران می باشند. فرهنگ کردی با پیشینه بسیار قدیمی یکی از فرهنگ های زیبای کشور عزیزمان ایران به شمار می رود. در این فرهنگ موسیقی های خاص با ساز و رقص های منحصر به فرد خود نمایی می کند. از این رقص و آواز و موسیقی در مراسم عروسی نیز استفاده می کنند که به زیبایی بیشتر عروسی هایشان کمک می کند. مراسم عروسی کردها یکی از بهترین و شیرین ترین و البته شادترین مراسم ایزانی به شمار می رود. عروسی در کردستان با با نامزدی شروع می شود و مراسم خاص دیگری همچون خرید لباس های مخصوص و حمام بردن عروس و داماد را شامل می شود. تمامی این رسم و رسوم به شکوه و جذابیت مراسم عروسی کردی کمک می کند. مجلس عروسی با فرهنگ کردی بین 4 الی 8 شب به طول می انجامد. در فرهنگ کردی رقص به صورت دسته جمعی انجام می شود، در عروسی های آنها رقص هماهنگ و دسته جمعی همراه با موسیقی های ویژه جذابیت بیشتری ایجاد می کند. معمولاً در این نوع از رقص عروس و داماد در اوایل صف دست در دست هم، همراه دیگر مهمانان به رقص و پایکوبی می پردازند.

عروسی کردی

برگزاری مراسم عروسی با فرهنگ لری

فرهنگ لری که غرب و شمال غرب ایران را در برگرفته است، بزرگترین فرهنگ کشور به شمار می رود. در این فرهنگ آداب و رسوم بسیار زیادی نهفته است. سلسله مراتب عروسی در فرهنگ لری به این صورت است که مادر داماد از میان دختران فامیل یک نفر را انتخاب کرده و پس از رفت و آمدهای بسیار زیاد و آزمودن دختر در شرایط و کارهای مختلف، سپس موضوع را با پدر داماد مطرح کرده تا او با ریش سفیدان در میان بگذارد. پس از آن رفت و آمد ریش سفیدان شروع می شود. رفت و آمدها تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد تا رضایت عروس و خانواده او جلب شود. چیزی که در فرهنگ لری بسیار مهم می باشد رقص و پایکوبی های بسیار خاص در مراسم عروسی لری به شمار می رود. ادوات موسیقی همچون کمانچه، تنبک و دیگر سازها به خاص بودن مراسم اضافه می کند. قابل ذکر است که امروزه حتی با وجود خدمات مجالس نیز این آداب و رسوم به خوبی حفظ شده و می توان تمام این مراسمات زیبا را در لرها دید.
این ها تنها گوشه ای از آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف ایران عزیزمان بود. در مقاله های بعدی منتظر باقی رسم و رسوم جالب و جذاب کشورمان باشید.

تشریفات مجالس و کترینگ ژینوس...
ما را در سایت تشریفات مجالس و کترینگ ژینوس دنبال می کنید

برچسب : تشریفات عروسی, خدمات مجالس, تشریفات مراسم, برگزاری عروسی, عروسی در فرهنگ های مختلف, نویسنده : تیم تشریفات ژینوس ginous-ceremony بازدید : 178 تاريخ : پنجشنبه 27 آذر 1399 ساعت: 21:28

نامزدی جزو اولین مراسمی است که زوج ها برای آشنایی خانواده ها برگزار می کنند. ایرانیان از زمان های بسیار دور به برگزاری مراسمات هفت شبانه روز معروف بوده اند. در قدیم تمام مراسمات در روزهای پشت سرهم انجام می شد و به این ترتیب هفت شبانه روز مردم مشغول جشن و پایکوبی بوده اند. اگر بتوانیم از تجملات و چشم و هم چشمی های امروزی دوری کنیم هنوز هم می توانیم از جشن های محلی و دارای رسوم جالب و قدیمی و بسیار زیبا نهایت لذت را ببریم. پس از خواستگاری و مراسم بله بران زمان نامزدی فرا می رسد. مدت زمان بین مراسم خواستگاری تا عقد را نامزدی می نامند. گرچه در برخی قوم ها مدت زمان خواندن صیغه موقت تا دائم را نامزدی می دانند. نامزدی در هر شهر و فرهنگی به نحوی متفاوت انجام می شود.

هزینه جشن نامزدی

در برخی فرهنگ ها رسم به این است که پس از آشنایی و خواستگاری و قبول دو خانواده، جشنی برپا می کنند تا خانواده های دو طرف بیشتر باهم آشنا شوند و به صورت رسمی به آشنایان و فامیل اطلاع دهند که دختر و پسر قصد ادامه زندگی باهم را دارند. این جشن نامزدی امروزه به دست تشریفات مجالس انجام می شود چرا که تجملات حرف اول را در این دوره زمانه می زند. معمولاً در جشن نامزدی خانواده عروس میزبان هستند و خانواده داماد به عنوان مهمان به منزل آنها می روند. جشن نامزدی توسط پدر عروس صورت می گیرد، در واقع بهتر بگوییم هزینه های برگزاری جشن نامزدی با پدر عروس می باشد و خانواده داماد برای عروس هدایایی می برند. در برخی دیگر از خانواده ها و قومیت ها به اینگونه نیست و هزینه های تمام مراسم نصف می شود. ناگفته نماند که در بعضی دیگر از فرهنگ ها حتی جشن در منزل پدر داماد صورت می گیرد. اما به صورت معمول و اکثریت فرهنگ ها به همان نحو است که جشن نامزدی در منزل پدر عروس و با خرج پدر عروس انجام شده و داماد و خانواده اش برای عروس هدیه می برند.

هدایای مرسوم جشن نامزدی

هدایای جشن نامزدی به عنوان نشان برای عروس نیز شناخته می شود. از آنجایی که برگزاری جشن نامزدی در منزل پدر عروس می باشد، خانواده داماد نیز موظف هستند که برای عروس هدایایی بیاورند. این هدایا در بیشتر فرهنگ ها شامل پیش حلقه، گل و شیرینی می باشد که به عنوان پیشکش به عروس خانم اهدا می شود. هدایایی که در این مراسم برای عروس می برند باید با دقت بسیار زیادی انتخاب شده باشد و به زیبایی و خوبی تزئین شده باشند چرا که برای اولین کادو به عروس بسیار به چشم می آید. در نظر داشته باشید که امروزه مکان های بسیار زیادی تزئینات این هدایا را متناسب با تم و سلیقه شما انجام می دهند. معمولاً برای تزئین هدایا از رنگ های روشن و شاد باید استفاده کرد.

نکات دیگر درباره جشن نامزدی

همانطور که گفته شد جشن نامزدی در منزل پدر عروس با حضور خانواده داماد برپا می شود. در این جشن رسم است که بزرگتر ها حضور پیدا می کنند و دو خانواده و بزرگان آنها به هم معرفی شده و باهم گفتگو می کنند تا باهم آشنایی پیدا کنند. شیرین کردن دهان پس از انجام صحبت های لازم درباره نوع مراسم، مهریه و دیگر نکات، به منظور رضایت دوطرف انجام می شود که از آن لحظه نامزدی زوج به صورت رسمی شروع خواهد شد. در نامزدی معمولاً تاریخ عقد و عروسی نیز مشخص می شود. برخی از خانواده ها علاقه دارند که مراسم نامزدی بسیار با شکوه و خاصی برای دختر خود برپا کنند و پس از صحبت و مراسم بله بران، جشن تجملاتی در باغ عروسی برگزار می کنند. عروس خانم ها باید بدانند بهتر است برای جشن نامزدی لباس های رسمی و زیبا و شیک به تن داشته باشند.

 
تشریفات مجالس و کترینگ ژینوس...
ما را در سایت تشریفات مجالس و کترینگ ژینوس دنبال می کنید

برچسب : نامزدی, جشن نامزدی, برگزاری نامزدی, رسم و رسوم نامزدی, برگزاری جشن نامزدی, نویسنده : تیم تشریفات ژینوس ginous-ceremony بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 27 آذر 1399 ساعت: 21:04

تشریفات مراسم مجالس عروسی، عقد و نامزدی یکی از مهمترین دغدغه های عروس و داماد به شمار می رود. این روزها همه علاقه دارند مراسمشان به بهترین نحو ممکن انجام شود و زیبایی بی نظیری رقم بزنند و مجاس باشکوهی به جای بگذارند. در این دوره و زمانه با وجود موسسات متفاوت تمام تشریفات و تدارکات و وسایل مختلف را فراهم می کنند تا بهترین مراسم را برای شما برپا کنند. می توانید به راحتی با مراجعه به یکی از موسسه های تشریفات مجالس از تک به تک نکات و تدارکات آنها برای مجالس خود مطلع شوید و برای برگزاری یک عروسی و جشن به یادماندنی اطلاعات کافی و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. با گذاشتن کارها بر دوش موسسات تشریفاتی بدون هیچ نگرانی به برنامه های خود برسید و از مراسم خود نهایت لذت را ببرید.

گل آرایی سفره عقد

بی شک یکی از مهمترین بخش های مهم و قابل فکر بیشتر در مراسم های خاص همانند سر سفره عقد طراحی و چیدمان می باشد. با توجه به فضای مراسم و و سلیقه و هزینه اس که برای مراسم خود در نظر گرفته اید می توانید از نظرات و پیشنهادات مسئولین و خدمات دهنده ها استفاده کنید. یکی از ایده های برتر برای طراحی و چیدمان سفره عقد گل آرایی به شمار می رود. گل هایی که برای این کار استفاده می شود با توجه به بودجه و فصل برگزاری مراسم از گل های طبیعی با رنگ های بسیار زیبا استفاده کرد. در فصل بهار و تابستان می توانید بیشترین تنوع گل را برای گل آرایی داشته باشید. همچنین از دیگر گزینه های مورد استفاده گل های مصنوعی می باشد که البته زیبایی گل طبیعی را ندارد ولیکن می توانید از آنها نیز استفاده نمایید. برای مراسم های شادی و عقد و عروسی بیشتر از گل ها با رنگ های شاد استفاده می شود.

موسسه های اشریفات مراسم معمولاً نمونه هایی از کارهایشان را به شما نمایش می دهند تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و انتخاب راحت تری داشته باشید. یکی دیگر از نکات مهم برای بهتر و خاص تر دیده شدن گل آرایی مراسم شما نورپردازی مراسم می باشد که می تواند مراسم شما را بسیار باشکوه نشان دهد. نورپردازی های مخفی و متناسب با رنگ و تم مراسم مراسمی جذاب را پدید می آورد. شما حتی می توانید کیک مراسم عقد خود را با گل آرایی رویایی کرده و شکلی بسیار خاص به مراسمتان بدهید. 

تشریفات مجالس و کترینگ ژینوس...
ما را در سایت تشریفات مجالس و کترینگ ژینوس دنبال می کنید

برچسب : عقد, سفره عقد, گل آرایی سفره عقد, چیدمان سفره عقد, طراحی سفره عقد, نویسنده : تیم تشریفات ژینوس ginous-ceremony بازدید : 180 تاريخ : پنجشنبه 27 آذر 1399 ساعت: 20:59